Субота
18.05.2024
18:45
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [8]
Хімія [6]
конспекти уроків з хімії
основи здоров'я [1]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Урок-гра "Видаттні особистості"
17.12.2014, 22:03

 

В  ІСТОРІЇ  ХІМІЇ

(гра «Поле чудес»)

 

Мета: розширити і поглибити знання учнів про видатних хіміків, їх внесок у науку, зацікавити учнів фактами з історії розвитку хімії та внеском вчених-хіміків у цей процес; виховувати зацікавленість учнів предметом, історією науки.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація гри, ігрове коло, портрети вчених-хіміків.

ХІД ГРИ «ПОЛЕ ЧУДЕС»

І. Підготовчий етап. Ознайомлення з правилами гри.

   У грі приймають участь бажаючі учні, які об’єднуються в трійки. Шляхом жеребкування визначається порядок участі цих трійок у грі.

   Ігрове коло розбите на сектори:

  • Сектор «+» - учасник гри може відкрити одну з букв і продовжити гру далі.
  • Сектор «0» - хід переходить до іншого гравця.
  • Сектор «Приз» - гравець може взяти приз і вибуває з гри, а може відмовитися від призу і продовжити гру.
  • Сектор «Додатковий бал» - гравець отримує додатковий бал за правильно названу букву, який дає право на підвищення оцінки за урок.
  • Обов’язки ведучого виконує учитель.

   ІІ.  Проведення гри для І, ІІ, ІІІ трійок учасників.

   ІІІ. Гра з уболівальниками-глядачами.

   ІV. Проведення гри для фіналістів.

   V.  Проведення гри для переможця фіналу – суперфінал.

   VІ. Підведення підсумків гри. Нагородження переможця.

Додаткові матеріали.

Завдання для першої трійки.

   Цей видатний американський хімік з дитинства захоплювався наукою. Спочатку він збирав мінерали і колекцію комах, а з 13 років захопився хімією. Хімічні досліди він проводив удома, а посуд брав у мами на кухні. Навчаючись у старших класах, він обстежив стару покинуту лабораторію при плавильному заводі й натрапив на реактиви, які згодом випробував у своїх дослідах. Щоб заробити на життя під час навчання в Орегонському сільськогосподарському коледжу, він мив посуд, сортував папір.

   Цей вчений став фахівцем з   рентгенівської кристалографії, вивчав квантову механіку, а за дослідження природи хімічного зв’язку і його застосування для вивчення структури сполук ученому в 1954 році була присуджена Нобелівська премія. Був противником ядерної зброї і в 1963 році отримав Нобелівську премію Миру. Єдиний у світі володар двох персональних Нобелівських премій.

   Найбільш відомий своєю прихильністю до вітаміну С, видав книжку «Вітамін С і звичайна застуда», займався вивченням вітаміну С як засобу проти такої страшної недуги, як рак. Авторською розробкою цього вченого є вітамінний комплекс «Комплекс продовження життя».

   Прожив учений 93 роки. Удостоєний більш як 65 різних нагород і почесних звань багатьох країн світу. Заснував інститут науки і медицини в США.

Хто цей видатний хімік? (Лайнус Полінг)

 

 

Завдання для другої трійки.

   Про цього вченого сучасники жартома говорили: «Найбагатший серед вчених та найученіший серед багатіїв».

   Він народився в родині англійського аристократа. У спадщину цей учений одержав титул лорда, великі гроші, право на найвищі державні посади і … невгамовний інтерес до вивчення різних явищ природи. Але свій спадок він використав зовсім не так, як личило б аристократові. Він присвятив себе роботам у галузі електрики, теплоти, хімії газів. Гроші витрачав не на великосвітські прийоми, мисливство, карти, а на наукові дослідження та допомогу молодим ученим. А свій замок, з високими вежами і густим парком, перетворив на своєрідний «дослідний інститут».

   Був членом Лондонського королівського товариства, Паризької академії наук та інших наукових товариств. Уперше саме він отримав у чистому вигляді «зв’язане повітря» - вуглекислий газ та «горюче повітря» - водень. Спаливши «горюче повітря» у закритій посудині, він з’ясував, що продуктом його горіння була вода, при цьому точно визначив співвідношення газів, що взаємодіють в реакції. Багато відкриттів зробив і в галузі фізики, хоча його роботи були опубліковані пізніше за відкриті закони, обчислив середню густину Землі.

   На його пам'ять у Кембріджському університеті заснована лабораторія, що носить ім’я цього вченого.

   Хто цей англійський хімік і фізик? (Генрі Кавендіш)

Завдання для третьої трійки.

   Цей учений – блискучий експериментатор, фізик і хімік. Син простого ремісника, різьбяра по дереву, народився в Англії. Був шибайголовою, що не дуже полюбляв навчання. Але після смерті батька йому треба було годувати сім’ю,    і він стає учнем сільського аптекаря. Готуючи ліки, він уперше знайомиться з хімією і так нею захоплюється, що присвячує їй все своє життя. Вчиться самотужки, складаючи для себе план і опановує його. Незабаром вчений світ заговорив про нього, його запрошують до Пневматичного інституту в Кліфтоні. Саме цей вчений, вивчаючи гази, відкрив газ, який знімає зубний біль – веселильний газ. Досліджує електроліз води, солей, лугів, отримав багато простих речовин у чистому вигляді. Став Президентом Лондонського королівського товариства, членом Паризької й Петербурзької академії наук.

   Хто цей геніальний вчений? (Гемфрі Деві)

Завдання для гри з глядачами.

   Ім’я цього вченого відоме всім. Його називали першим російським університетом. І не лише тому, що він його відкрив.

   Народився геній в сім’ї селянина-помора. Пройшов пішки від Архангельська до Москви, де вступив до Словяно-греко-латинської академії, де над ним знущалися школярі, бо він був удвічі старшим за них і мало не вдвічі вищий на зріст. Але він терпів все: злидні, знущання, голод. Як одного з найкращих учнів його відрядили до Петербурга, а потім до Німеччини.

   Цей учений вивчав дію кислот на метали, розробляв способи одержання мінеральних фарб та кольорового скла з вітчизняної сировини, проводив аналіз солей і мінералів, розробив точні методи зважування, що дали йому змогу відкрити один з фундаментальних законів природи. Є творцем багатьох хімічних виробництв, розробив технологію кольорового скла, винайшов порцелянову масу. Описав процеси отримання сірки, міді, сульфатної, нітратної, хлоридної кислот. Першим написав підручники з хімії та металургії. Йому належить заслуга створення Московського університету, проект та навчальна програма якого були створені ним особисто. За його проектом була збудована хімічна лабораторія Петербурзької академії наук.

   Саме цьому вченому належить відомий вислів: «Широко простягає хімія руки свої у справи людські».

 Хто цей геніальний учений?  (Михайло Ломоносов)

 

Завдання для фінальної гри.

   Інтерес до природничих наук цього вченого проявився ще в юності. Але хлопчик не міг порушити сімейної традиції, тому вступив на юридичний факультет Паризького університету і лише у вільний час присвячував себе науці.

   За знаходження найкращого способу освітлення вулиць великого міста він отримав від Паризької академії наук золоту медаль. Є одним із засновників класичної хімії, увів в науку чіткі кількісні методи дослідження. Отримав кисень і встановив його природу. Довів склад атмосферного повітря. Правильно пояснив процеси горіння й окиснення. Опублікував знаменитий «Початковий підручник з хімії», розробив систематику органічних речовин.

   Усі свої дослідження проводив у власній лабораторії, яку обладнав найточнішими на той час приладами. Був директором Паризької академії наук. Під час французької революції в 1794 році його стратили на гільйотині. Проте у 1796 році він був посмертно реабілітований.

   Хто цей видатний вчений? (Антуан Лоран Лавуазьє)

Завдання для суперфіналу.

   З багатьох рис, що відрізняють геніальних людей, дослідники творчості цього вченого виділяють насамперед дві, найбільше йому властиві. Це, по-перше, здатність охоплювати та поєднувати широкі області знань і, по-друге, здатність до різких стрибків думки, до неочікуваного зближення понять і фактів, які іншим людям здаються не порівнюваними. Саме ці риси стали основою глибокого зв’язку між усіма напрямами діяльності вченого. Все життя і творчість цього російського ученого – приклад органічного поєднання польоту фантазії, уяви та вміння працювати й мислити конкретно, зосереджено, не розкидаючись.

   Коли його називали генієм, він жартівливо вигукував: «Геній! Який там геній?! Працював усе життя – от вам і геній!».

 

   Про кого з учених іде мова? (Дмитро Іванович Менделєєв)

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: teacherhimic
Переглядів: 606 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples