Багато разів доводилось ставити собі запитання: чому відбувається зниження споконвічного інтересу до навчання? У чому ж причина смутної метаморфози?
Причин багато, але одна з найбільш істотних – це відсутність пізнавального творчого компонента вчителя та учня у навчанні.
Тому працюю під девізом: «Навчати творчо – навчатися творчості». Дзвенить дзвоник. Заходжу до класу, бачу десятки знайомих облич. Замислююсь. Чого очікують від мене? Яким буде сьогоднішній урок? Розумію. Першість належить мені, вчителю: я маю зацікавити учня своїм предметом. І не важливо, як я це зроблю: чи цікавими розповідями, чи здивую своїми хімічними дослідами, чи знайду переконливі аргументи, щоб показати важливість обґрунтування навчання, чи зумію обґрунтувати величезне значення знань свого предмета для досягнення мети учня, головне – розбудити інтерес до навчання.
Правий був письменник А. Франс, який сказав: «Щоб перетворити знання, потрібно поглинати їх з апетитом», а апетит виникає в учня, якщо вчитель творчо підходить до викладання свого предмета.
Для мене хімія – це не тільки шкільний предмет. Це дуже міцний зв'язок із життям. Тому вчу дітей думати, аналізувати, прогнозувати ситуацію, робити висновки.
|