Опис педагогічного досвіду
Тема досвіду. Розвиток життєвих компетентностей на уроках хімії.
Автор досвіду. Кудряшова О.О. , учитель хімії , перша кваліфікаційна категорія.
Провідна наукова ідея досвіду. Удосконалення навчально-виховного процесу, сприяння творчому самовираженню учнів, особистісно-ціннісному ставленню учнів до навчання, формувати вміння виконувати творчі завдання.
Актуальність проблеми:
- підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності, творчих здібностей учнів;
- передбачає урізноманітнення навчальної діяльності;
- звільнює процес виховання від примусовості, абстрактності, забезпечує відсутність психологічного тиску на дітей у навчально-виховному процесі;
- сприяє інформаційному збагаченню мислення та почуттів учнів завдяки використанню цікавого матеріалу.
- сприяє формуванню в учнів життєво необхідних навичок, уміння грамотно застосовувати знання з хімії у трудовій діяльності, спілкуванні з природою та в побуті.
Із 2009 н.р. працюю над проблемою “Розвиток життєвих компетентностей на уроках хімії”. Обрала цю тему, бо сучасний етап розвитку суспільства в Україні висуває перед освітою нові завдання щодо її вдосконалення. Одним із завдань є формування особистості, виховання її наукового світосприйняття, творчих здібностей, що забезпечує її життєві компетентності.
Це є запорукою формування висококваліфікованих працівників, які вміють працювати в умовах сучасного виробництва, знаходити вихід з різних складних ситуацій, передбачати можливі наслідки діяльності, диктує потребу впровадження в процес нових педагогічних технологій.
Спираючись на визначення, роблю висновок, що сучасному учителеві необхідна гнучкість і нестандартність мислення, уміння адаптуватися до швидких змін умов життя, а також поетапно створювати умови для набуття учнями необхідних компетентностей.
|