Компетентнісний підхід у вивченні хімії. Роль художньої літератури.
Пошук того, що може здивувати, примусити замислитись, займає значне місце в підготовці уроку. Дуже часто мені в цьому допомагають міфи, легенди, історичні факти. Школярі, на жаль, мало часу витрачають на читання художньої літератури. Тому на своїх уроках я використовую вірші, уривки з прозових творів, у такий спосіб заохочуючи дітей до вивчення хімії та читання художньої літератури.
Окрім емоційного впливу на учнів, художня література допомагає реалізувати зв’язок теорії з практикою, з повсякденним життям, розвиває творчий потенціал учнів, сприяє естетичному вихованню школярів. Фрагменти літературних творів використовую як джерела нових знань, як ілюстрації під час вивчення нового матеріалу, його закріплення, під час опитування учнів, як дослідницькі завдання тощо.
Добираючи до уроку приклади з літературних творів, враховую, щоб літературний матеріал був тісно пов’язаний з темою уроку, містив якомога менше сторонніх фактів. Неможливо, звичайно, на кількох сторінках викласти всі художні засоби, що використовую на своїх уроках, адже майже на кожному з них намагаюсь внести хоча б нотку естетики, краси. Але не веду основне з того, що вважаю найяскравішим, найвдалішим у кожному класі.
|